Obchodníci neumí cílit na seniory

Štítky: | odchod do důchodu |
30.05.2019 | komentářů: 1
Obchodníci neumí cílit na seniory

Podle webu novinky.cz jsou zákazníci nad 50 let pro obchodníky záhadou. Marketéři neumějí nebo nechtějí zaměřovat své aktivity cíleně na starší zákazníky, neumějí je ani adekvátně oslovit a využít, zjistil průzkum společnosti Ogilvy.

Do reklamy zaměřené na zákazníky ve věkové skupině 50 let a starší investuje podle průzkumu pouze 14 procent firem, ty zbylé prodej svých produktů pro ně reklamou nepodporuje. „Generace 50 má z čeho utrácet,“ podotýká pro novinky Barbora Šumanská z Ogilvy. „Ačkoli marketéři této generaci ze svých marketingových rozpočtů věnují jen šest procent, měli by vědět, že tito lidé kontrolují 80 procent majetku, na českém internetu je jich měsíčně účasten milion a třetina z nich využívá elektronické bankovnictví,“ dodává.

Čeští marketéři podle studie připouštějí, že generace lidí starších 50 let je zajímavá a zaslouží si pozornost, avšak skutečnou pozornost jim věnuje jen minimum z nich. Pokud se však přesto pustí do nabízení produktů této skupině, mají často i velmi dobré výsledky. Podle Ogilvy vidí čeští marketéři jako hlavní oblasti, ve kterých se vyplatí se na tuto skupinu zaměřit, zatím léčiva, zdravotnické potřeby, zájezdy a v poslední době automobily.

Prostor je např. v oblečení

Na generaci 50 se tedy zaměřují jen v některých kategoriích. Naopak v oblasti zábavy či oblečení není podle marketérů zaměření na tuto skupinu příliš atraktivní. Podle firem nicméně postupně dochází ke změně pohledu na trh a 47 procent jich už nabízí své produkty pro všechny zákazníky bez ohledu na věk. Na 26 procent firem však ve své nabídce produkt pro skupinu 50 nemá. Zboží speciálně pro skupinu 50 let a starší má 20 procent firem.

Trh a marketéři zatím podle sociologů příliš nevnímají změny, kterými věková skupina 50 prochází. Je to dáno tím, že ve společnosti přežívají stále mýty o této skupině občanů jako o skupině, která nemá peníze, je nevzdělaná, nemá zájem o nic jiného než o zdraví a léky. Skupina seniorů je přitom podle socioložky Jiřiny Šiklové výrazně diferencovaná a představuje široké spektrum zájmů a potřeb.

Zdroj foto: Pixabay.com


Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas novinky, aktuality a rady!

Sdílejte tento článek na Facebooku.



Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku »
30.5.2019 08:24
Marta 
Tento článek plné vystihuje situaci na trhu. Pro nás "staré " opravdu není žádný výběr např.v oblečení . Koupit si něco hezkého aby člověk nebyl za vykopávku je opravdu velká dřina . Někdy odrazuje i přístup prodavaček. Velmi si přeji nějakou změnu .

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Formulář pro přihlášení

 
Registrace | Zapomenuté heslo

Rady a tipy

Jak na bradavice? Babské rady

Česnek nakrájíme na plátky a zalijeme octem. Necháme 7 dní v uzavřené lahvičce. Pak přikládáme každý večer na bradavici. Zabalíme, aby česnek z bradavice…

zobrazit celou radu »

zobrazit všechny tipy »
svatky

Nazapomeňte poblahopřát

Dnes je 25.11.2024

Dnes 25.11 svátek slaví:
Emílie

Zítra 26.11 svátek slaví:
Kateřina

Včera 24.11 svátek slavil:
Klement

© Na stará kolena | vyrobil INET-SERVIS.CZ 2013 - 2024 Kontakt | Nastavení cookies

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu nastarakolena.cz vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace