Obchodníci neumí cílit na seniory
Podle webu novinky.cz jsou zákazníci nad 50 let pro obchodníky záhadou. Marketéři neumějí nebo nechtějí zaměřovat své aktivity cíleně na starší zákazníky, neumějí je ani adekvátně oslovit a využít, zjistil průzkum společnosti Ogilvy.
Do reklamy zaměřené na zákazníky ve věkové skupině 50 let a starší investuje podle průzkumu pouze 14 procent firem, ty zbylé prodej svých produktů pro ně reklamou nepodporuje. „Generace 50 má z čeho utrácet,“ podotýká pro novinky Barbora Šumanská z Ogilvy. „Ačkoli marketéři této generaci ze svých marketingových rozpočtů věnují jen šest procent, měli by vědět, že tito lidé kontrolují 80 procent majetku, na českém internetu je jich měsíčně účasten milion a třetina z nich využívá elektronické bankovnictví,“ dodává.
Čeští marketéři podle studie připouštějí, že generace lidí starších 50 let je zajímavá a zaslouží si pozornost, avšak skutečnou pozornost jim věnuje jen minimum z nich. Pokud se však přesto pustí do nabízení produktů této skupině, mají často i velmi dobré výsledky. Podle Ogilvy vidí čeští marketéři jako hlavní oblasti, ve kterých se vyplatí se na tuto skupinu zaměřit, zatím léčiva, zdravotnické potřeby, zájezdy a v poslední době automobily.
Prostor je např. v oblečení
Čtete také
Na generaci 50 se tedy zaměřují jen v některých kategoriích. Naopak v oblasti zábavy či oblečení není podle marketérů zaměření na tuto skupinu příliš atraktivní. Podle firem nicméně postupně dochází ke změně pohledu na trh a 47 procent jich už nabízí své produkty pro všechny zákazníky bez ohledu na věk. Na 26 procent firem však ve své nabídce produkt pro skupinu 50 nemá. Zboží speciálně pro skupinu 50 let a starší má 20 procent firem.
Trh a marketéři zatím podle sociologů příliš nevnímají změny, kterými věková skupina 50 prochází. Je to dáno tím, že ve společnosti přežívají stále mýty o této skupině občanů jako o skupině, která nemá peníze, je nevzdělaná, nemá zájem o nic jiného než o zdraví a léky. Skupina seniorů je přitom podle socioložky Jiřiny Šiklové výrazně diferencovaná a představuje široké spektrum zájmů a potřeb.
Zdroj foto: Pixabay.com
Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas novinky, aktuality a rady!
Podobné články
Přiznat šediny je stále v módě, vyžaduje to však odvahu - číst více »
Ženy tráví v penzi více času než muži. Rozdíl sníží reforma - číst více »
Chalupaření už není v kurzu. Senioři více cestují - číst více »
Sdílejte tento článek na Facebooku.